Jag har ångrat mig och vill ångra köpet
Tråkigt att höra! Ångerrätten gäller i 14 dagar efter avtalets ingående enligt ångerrättslagen. Det innebär att du har rätt att ångra detta avtal inom 14 dagar utan att ange någon anledning.

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du mottagit produkten i din brevlåda. I orderbekräftelsen hittar du en länk till ångerrättsformuläret.

Vänligen notera att vid abonnemang gäller ångerrätt endast för den första leveransen enligt ångerrättslagen och våra villkor. Det betyder att du inte kan ångra eller returnera vidare leveranser.

Hur returnerar jag produkten/produkterna?
För att returnera en produkt och ha rätt till återbetalning eller upphävande av krav, måste produkten vara intakt, oanvänd och i originalförpackning med obruten försegling (plastfolie runt ytterkartongen), samt ha ett ifyllt ångerrättsformulär bifogat i retursändningen. Du ansvarar själv för att betala returportot.

Kosmetika betraktas som hygienvaror (se ångerrättslagen §22 g) och är därför inte lämpliga för retur om förseglingen är bruten. Om du ändå returnerar en öppnad produkt, kommer kravet att kvarstå. Du ansvarar även för att den returnerade produkten når oss och för eventuella skador på produkten vid retur. Därför rekommenderar vi att du använder spårbar frakt om du ska returnera.

Skicka ett e-postmeddelande till kundservice med ordernummer och ifyllt ångerrättsformulär, så får du vidare information för överenskommen retur.

Vad händer efter att jag har skickat tillbaka produkten?
När vi har mottagit den returnerade produkten (efter överenskommelse och i intakt skick) kommer kravet att annulleras eller betalningen återbetalas omedelbart.

Om du har returnerat produkten utanför överenskommelse och ångerrätt, tillkommer en returavgift, och kravet eller beloppet kommer att kvarstå.

Jag har fått en faktura efter att jag returnerat produkten / trots att jag inte mottagit någon produkt
Produkter som returneras utanför gällande regler eller utan avtal med kundservice medför normalt en returavgift på 150 kr.

Faktura eller belopp utanför ångerrätten krediteras inte. Vid retur på grund av okänd adress tillkommer en portokostnad på 79 kr när paketet skickas ut igen till korrekt adress. Logga in på Mitt Konto och kontrollera att du har angett rätt adress.

Kontakta kundservice om fel adress har angetts. För framtida leveranser kan du själv ändra adressen.

Se fler frågor och svar om reklamation, faktura och abonnemang

Fikk du svar på det du lurte på?